Wednesday 13 July 2011

خداحافظ قذافی، لیبی آزاد می شود

رژیم قذافی در عملیات تبلیغاتی خود در برابر خبرنگاران خارجی غافلگیر شد.
به گزارش شبکه پنج تلویزیون فرانسه (TV5monde)، رژیم قذافی شماری از خبرنگاران خارجی را برای تهیه گزارش از مناطق تحت کنترل طرابلس فراخواند و آنها را به منطقه غریان برد. این شهر در چند کیلومتری جبهه نبرد با نیروهای انقلابی قرار دارد.
هدف از این بازدید پیام واضح قذافی به نیروهای خارجی بود: رژیم قاطعانه با شورشیان مبارزه می کند.
در برابر دوربین خبرنگاران خارجی شماری از زنان این شهر که با پارچه های سبز صورت خود را پوشانده بودند اسلحه به دست نزد خبرنگاران آمدند و اعلام کردند آماده اند با شورشیان مبارزه کنند. برخی دیگر نیز شعارهایی در حمایت از قذافی سر می دادند. همچنین برخی از کودکان نیز اسلحه به دست داشتند و خود را آماده جنگ نشان می دادند. این درحالی بود که شمار زنان و کودکان مسلح آماده جنگ کمتر از تعداد خبرنگاران خارجی حاضر در این شهر بود.
در ادامه بازدیدهای سازماندهی شده در شهر غریان، خبرنگاران به شعاری روی دیوار شهر برخوردند که روی آن نوشته شده بود: خداحافظ قذافی، لیبی آزاد می شود.
از آنجا که برگزار کنندگان حکومتی از این شعار به خشم آمده بودند بلافاصله بازدید خبرنگاران را متوقف کردند و آنها را به طرابلس بازگرداندند. این درحالی است که در فاصله چند کیلومتری این شهر، نیروهای انقلابی در منطقه زنتن در حال تدارک حمله گسترده خود هستند. 

No comments:

Post a Comment