Wednesday 13 July 2011

حضور افراد لباس شخصی مسلح در مقابل منزل نوید خانجانی+عکس


نوید خانجانی: "به علت حضور افراد لباس شخصی مسلح در مقابل خانه ام، امنیت جانی ندارم"
از 18 تیرماه 1390 افراد لباس شخصی در مقابل منزل پدری نوید خانجانی از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر و جمعیت مبارزه با تبعض تحصیلی در اصفهان حضوری غیرعادی داشته و در این چند روز با فشاری که این افراد با حضور خود به خانواده و اطرافیان خانجانی وارد کرده اند مشخص شد که مسلح نیز می باشند.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، نوید خانجانی پیش از این در ادامه صدور احکام سنگین زندان برای فعالان حقوق بشر و زندانیان عقیدتی از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی در دادگاه بدوی به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۲ سال زندان و جریمه نقدی محکوم شده است. خانجانی از دانشجویان محروم از تحصیل در دانشگاه به دلیل فعالیت های مدنی خود می باشد.
چندی قبل دانیال اوجی دانشجوی محروم از تحصیل بهائی توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شده و در طی بازجویی در خصوص ارتباط با نوید خانجانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود که نگرانی ها را نسبت به وضعیت نوید خانجانی افزایش می دهد.
حضور نیروهای لباس شخصی مسلح و بی نام و نشان خلاف قانون بوده و امنیت شهروندان را به خطر می اندازد. بر اساس وقایع گذشته نوید خانجانی در صحبتی اعلام کرده است "مسئولیت افراد لباس شخصی مسلح را چه شخص و ارگانی بر عهده می گیرد؟"
توضیح تصویر: عکس از افراد لباس شخصی در مقابل منزل پدری نوید خانجانی در اصفهان





خداحافظ قذافی، لیبی آزاد می شود

رژیم قذافی در عملیات تبلیغاتی خود در برابر خبرنگاران خارجی غافلگیر شد.
به گزارش شبکه پنج تلویزیون فرانسه (TV5monde)، رژیم قذافی شماری از خبرنگاران خارجی را برای تهیه گزارش از مناطق تحت کنترل طرابلس فراخواند و آنها را به منطقه غریان برد. این شهر در چند کیلومتری جبهه نبرد با نیروهای انقلابی قرار دارد.
هدف از این بازدید پیام واضح قذافی به نیروهای خارجی بود: رژیم قاطعانه با شورشیان مبارزه می کند.
در برابر دوربین خبرنگاران خارجی شماری از زنان این شهر که با پارچه های سبز صورت خود را پوشانده بودند اسلحه به دست نزد خبرنگاران آمدند و اعلام کردند آماده اند با شورشیان مبارزه کنند. برخی دیگر نیز شعارهایی در حمایت از قذافی سر می دادند. همچنین برخی از کودکان نیز اسلحه به دست داشتند و خود را آماده جنگ نشان می دادند. این درحالی بود که شمار زنان و کودکان مسلح آماده جنگ کمتر از تعداد خبرنگاران خارجی حاضر در این شهر بود.
در ادامه بازدیدهای سازماندهی شده در شهر غریان، خبرنگاران به شعاری روی دیوار شهر برخوردند که روی آن نوشته شده بود: خداحافظ قذافی، لیبی آزاد می شود.
از آنجا که برگزار کنندگان حکومتی از این شعار به خشم آمده بودند بلافاصله بازدید خبرنگاران را متوقف کردند و آنها را به طرابلس بازگرداندند. این درحالی است که در فاصله چند کیلومتری این شهر، نیروهای انقلابی در منطقه زنتن در حال تدارک حمله گسترده خود هستند. 

Friday 8 July 2011

مادر و دختر موتور سوار در ايران

شهرزاد نراقي موتور سواري است كه معمولا در كوه هاي مشرف به تهران به تمرين موتور كراس (motorcross) مي پردازد. او موتور سواري را هشت سال پيش آغاز كرد تا بتواند زمان بيشتري را با دخترش نورا كه او نيز به موتوركراس علاقمند است، بگذراند.


اين مادر و دختر، در سال ۲۰۰۹ در مسابقات موتوركراس زنان، كه تنها مسابقات زنان در اين رشته است، در مقابل يكديگر به رقابت پرداختند.


در سال ۲۰۱۰، نورا به آمريكا سفر كرد و دوره هاي آموزشي مربوط به موتور سواري را گذراند.


او هنگامي كه در آمريكا بود در مسابقات موتورسواري كه از سوي انجمن موتورسواران آمريكا حمايت مالي مي شد نيز شركت كرد.


موتورسواري زنان در خيابان ها در ايران رايج نيست. در عكس هاي بعدي، صحنه هايي از تمرين هاي اين دو را مي بينيد.




نورا نراقي، دختر شهرزاد، در سن چهارسالگي،‌هنگامي كه پدرش را مي ديد كه در مسابقات موتورسواري شركت مي كند،‌ به موتوركراس علاقمند شد.

















Wednesday 6 July 2011

فرهنگ سیتیزان به احتمال زیاد این بار مجسمه فردوسی بزرگ را از تهران بردارند


اخبار تائید نشده صحبت از بر داشتن مجسمها فردسی بزرگ است

 مهندسان طراح مقدمات نصب مجسمه جدید را فراهم می‌آورند. پس از نصب مجسمه جدید در میدان فردوسی تهران، مجسمه قبلی در میدان جدید‌الاحداث فردوسی مشهد كه بر سر راه آرامگاه فردوسی واقع شده است نصب خواهد شد.
روزنامه اطلاعات با اعلام این خبر می‌افزاید: «برای پایه مجسمه جدید یک سنگ ۵۹ تنی از كوه الوند همدان جدا كرده‌اند كه اكنون در محوطه میدان فردوسی است مجسمه جدید كه پیكره فردوسی و كودكی زال را نشان می‌دهد بر روی این تكه سنگ تراش نخورده نصب می‌شود» یک مقام انجمن حفظ آثار ملی هم روز گذشته در این باره گفت: «به طوری كه در شاهنامه آمده است زال بر روی كوه قاف با بال و پر سیمرغ بزرگ شد و چون در كنار پای مجسمه فردوسی مجسمه كودكی زال قرار دارد روی این اصل سعی شد كه پایه مجسمه به صورت یک تخته سنگ طبیعی باشد تا به خوبی داستان زندگی زال را برای بیننده مجسم كند.»

مجسمه‌ای که سال‌ها در میدان فردوسی تهران چشم شهروندان این شهر با آن آشنا بود، توسط استاد ابوالحسن صدیقی ساخته شد و کار نصب آن در میدان فردوسی تهران را فرزندش فریدون صدیقی انجام داد. مجسمه در ۱۷ خرداد ۱۳۳۸ طی مراسمی در میدان فردوسی نصب شد. این مجسمه در دوران پس از ساخت دچار آسیب‌های متعدد شده از جمله شکسته شدن انگشت مجسمه در نتیجه آویزان کردن پوستر و سپس چسباندن آن با چسب بدون رعایت نکات علمی مرمت، ترک برداشتن مجسمه در نتیجه گرما و سرما، پوشاندن آن با لایه کنیتکس و رنگ کردن آن، از اتفاقات و بلایایی ست که مجسمه فردوسی در بیش از چهل سال حضورش در این میدان به خود دیده!

این درحالی است که روز یکشنبه، مجسمه آریو برزن، به دستور دادستان شهر یاسوج از میدان این شهر برداشته شد. جلسه شورای شهر و سازمان تامین با دادستانی این شهر برای ماندن این تندیس نتیجه‌ای تا کنون نداشته است. دادستان یاسوج معتقد است این مجسمه باید به موزه منتقل شود و یا در مکان دیگری مانند پارک‌ها نصب شود. همزمان با حذف مجسمه آریوبرزن، مجسمه اسکندر مقدونی در یکی از شهرهای مقدونیه با نصب می‌شود. آریو برزن یکی از سرداران بزرگ تاریخ ایران است که در سال ۳۳۱ پیش از میلاد مسیح در یکی از نقاط کهگیلویه و بویراحمد در برابر یورش اسکندر مقدونی به ایران زمین، از سرزمین خود پاسداری کرد و در این راه جان باخت.

Tuesday 5 July 2011

مجتبی واحدی : تهدید انتخابات میتواند اثر گذار باشد و تهدید های انجام شده

مجتبی واحدی می‌گوید به خاطر انتقاد از مواضع خاتمی از سوی «دوستان اصلاح‌طلب» مورد حمله قرار گرفته است. واحدی معتقد است که اگر تحریم انتخابات به این معنا که مشروعیت به حکومت ندهیم می‌تواند اثرگذار باشد. مشاور مهدی کروبی، رقابت‌های محلی را عامل مشروعیت نظام نمی‌خواند.
مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی که در واشینگتن دی‌سی زندگی می‌کند می‌گوید که پس از انتشار ویدیوی اخیرش، مورد حمله «دوستان» قرار گرفته است.
واحدی در مورد حاصل انتخابات معتقد است که مجلسی که نمایندگان‌اش اختیار ندارند، بی‌فایده است.
واحدی ضمن اشاره به حمله طرفداران خاتمی به خودش بعد از انتشار ویدئو می‌گوید: «به نظر می‌رسد بعضی از دوستان، چشم‌شان به دهان آقای خاتمی است...یعنی ما همان نگاهی که به طرفداران کم تفکر آقای خاتمی می‌گیریم، دارد سر خودمان می‌آید. یعنی مثلا همان حرف آقای ذوالنور که می‌گوید ما حق نداریم مبانی تصمیم آقای خامنه‌ای را زیر سوال ببریم، دوستان دارند به من می‌گویند که حق ندارم از آقای خاتمی سوال کنم. من از آقای خاتمی می‌پرسم که چه تغییری در رفتار آقای خامنه‌ای مشاهده می‌کنند که پیشنهاد مصالحه می‌دهند و اینکه هدف از شرکت از انتخابات چیست؟ »
واحدی می‌گوید که حملات بسیاری از جانب «دوستان» به شکل تلفن و پیام دریافت کرده است و نوع برخورد این گروه کاملا مشابه رفتار طرفداران آیت‌الله خامنه‌ای است و کسی حق ندارد مبنای تصمیم رهبری را زیر سوال ببرد، حالا واحدی نیز از سوی جماعت اصلاح‌طلب نمی‌تواند مبنای نظر آقای خاتمی را زیر سوال ببرد.
واحدی نیز مشروعیت ندادن به نظام از طریق متحریم را موثر دانست. اما اینکه کسی مثل خاتمی بگوید که در انتخابات شرکت می‌کند، برای حاکمیت مشروعیت زا است و به همین دلیل با گفته‌های اخیر خاتمی مخالف است.